تابناک- نخستین جشنواره سراسری ادبی ،عکاسی خلاق ورسانه با محوریت شهدای غواص از جشنواره‌های یادواره معبر عشق برگزار مي شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ 09 September 2022

به گزارش خبر نگار تابناك ‌جشنواره‌ ادبی یادواره شهدای غواص در سه رشته‌ شعر، داستان کوتاه و پادکست با محوریت شهدای غواص و در راستای ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت، با یاد و ادای احترام به شهادت مظلومانه‌ این شهدا در كيش برگزار می‌شود.

 

در این جشنواره ملی تنها اشعار قالب کلاسیک شاعران قابل پذیرش است و درج هرگونه اسم و تخلص معرف شاعر، در متن اثر، باعث حذف از بخش داوری می‌شود.

در بخش داستان جشنواره نیز داستان‌هایی که حداکثر یک هزار کلمه داشته باشند قابل پذیرش است.

در بخش پادکست نیز هر ۲ بخش محتوا و همچنین فرم و تکنیک داوری خواهد شد و حداکثر سه‌دقیقه زمان برای آثار قابل‌پذیرش است.

هر متقاضی می‌تواند با حداکثر سه اثر در هر بخش آثار خود را  تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت http://mabareshgh-kish.ir در بخش جشنواره‌ها بارگذاری نماید.

داوری و اعلام آثار راه‌یافته به بخش مسابقه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ خواهد بود و دبیرخانه جشنواره مجاز است با حفظ حقوق معنوی صاحب اثر، از آثار منتخب در نمایشگاهی با همین عنوان استفاده نموده و یا در صورت ایجاد شرایط مقتضی مجموعه‌هایی از آثار را در قالب کتاب و نشریه چاپ و منتشر کند.

ارسال اثر به این جشنواره به منزله قبول کلیه شرایط موجود در این فراخوان است.

آیین اختتامیه سوم دی‌ماه ۱۴۰۱ همزمان با مراسم اختتامیه رویداد شهدای غواص در جزیره کیش با حضور برگزیدگان برگزار خواهد شد.

تکمیل فرم الکترونیک شرکت در جشنواره و بارگذاری آثار در وب‌سایت جشنواره  ضروری است و ارسال‌کننده‌ی اثر، مالک مادی و معنوی اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه مغایرت با مقررات و همچنین پیامدهای ناشی از آن به عهده ارسال‌کننده خواهد بود.

خ به حضور در این جشنواره می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره همراه ۰۹۳۴۷۶۹۷۷۷۲ و ۰۹۳۴۹۶۷۷۷۷۳ تماس حاصل کنند.

 

(بخش عکاسی خلاق)

 

جشنواره‌ عکاسی خلاق با محوریت شهدای غواص و در راستای ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت، با یاد و ادای احترام به شهادت مظلومانه‌ این شهدا برگزار می‌شود.

شرایط و ضوابط جشنواره:

*کلیه آثار ارسال شده در قالب و فرمت عکس با ایده‌های خلاقانه (creative) به شکل انتزاعی و بیان مفاهیمی که با محوریت شهدای غواص باشد قابل پذیرش خواهد بود.

*استفاده از تکنیک‌های مختلف عکاسی ، ادیت و مونتاژ عکس در خلق آثار ارسالی بلامانع است، مشروط بر آن که تمام عکس‌های استفاده شده در یک اثر متعلق به خود عکاس باشد.

*پدید آورنده‌ی آثاری که از تکنیک‌های ترکیبی و مونتاژ استفاده نماید، موظف است همراه با اثر اصلی سایر عکس‌هایی را که در مونتاژ و ترکیب استفاده نموده را به منظور بررسی هیئت داوران ارسال نماید.

* استفاده از عکس استوک، وکتورها، تصاویر ساخته شده در نرم افزارهای سه بعدی و گرافیکی، واترمارک، لوگو، نوشته، طرح کشیده شده و غیره ممنوع است.

*هر اثری بایستی دارای یک بیانیه هنری (Artistic statement) در چند سطر و یک نام(Titel) مشخص باشد.

*هر متقاضی می تواند حداکثر سه اثر را جهت انتخاب ارسال نمایند.

*حجم فایل ارسالی حداکثر یک مگابایت برای هر اثر در مرحله اول خواهد بود، و در صورت پذیرش و انتخاب جهت شرکت در بخش رقابتی صاحب اثر باید فایل مربوطه را با حجم اصلی و کیفیت بالا به دبیرخانه ارسال نمایند.

*برگزار کننده مجاز است با حفظ حقوق معنوی صاحب اثر، از آثار منتخب در نمایشگاهی با همین عنوان استفاده نموده و یا در صورت ایجاد شرایط مقتضی مجموعه‌ای از آثار را در قالب کتاب و نشریه چاپ و منتشر نمایند.

*به کلیه آثار منتخب گواهی شرکت در جشنواره و حضور در نمایشگاه تعلق خواهد گرفت و به هر اثر منتخب مبلغ سه میلیون ریال حق التالیف پرداخت می‌گردد.

*ارسال اثر به این جشنواره به منزله قبول کلیه شرایط موجود در این فراخوان می‌باشد.

 

گاه شمار جشنواره:

ارسال آثار 20 مهرماه 1401

داوری و اعلام آثار راه یافته به بخش مسابقه 20 آبان 1401

اعلام برگزیدگان 30 آبان 1401

آیین اختتامیه سوم دی ماه 1401 همزمان با مراسم اختتامیه رویداد شهدای غواص در جزیره کیش با حضور برگزیدگان برگزار خواهد شد.

جوایز جشنواره:

نفر اول تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه مبلغ 000/000/5 تومان جایزه نقدی

نفر دوم تندیس جشنواره و لوح تقدیر به همراه مبلغ 000/000/4 تومان جایزه نقدی

نفر سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه مبلغ 000/000/3 تومان جایزه نقدی

برگزیده تقدیر ویژه تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه مبلغ 000/000/2 تومان جایزه نقدی

 

 

ارسال کننده عکس مالک مادی و معنوی اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه مغایرت با مقررات و همچنین پیامدهای ناشی از آن به عهده ارسال کننده خواهد بود.

علاقمندان به حضور در این جشنواره می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره همراه 09347687772 «دبیرخانه جشنواره»  تماس حاصل كنند

 

(بخش رسانه)

 

با هدف تولید آثار رسانه‌ای ماندگار با محور شهدای غواص، بازگویی و به تصویر کشاندن ابعاد ناگفته زندگی و حماسه آفرینی‌های شهدای غواص با موضوعات، شهدای غواص و همرزمان، شهدای غواص، خانواده ها و سبک زندگی، شهدای غواص، اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، شهدای غواص و فرهنگ ایثار و ‌مقاومت در 4 بخش

1 - مصاحبه

2 - خبر

3 - گزارش و یادداشت

4 – گزارش ویدئویی

برگزار می شود.

شرایط شرکت کنندگان

تمام خبرنگاران و گزارشگران رسانه ملی، خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای مجوز انتشار باشند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 3 اثر در 2 بخش ارسال کند.

 

تقویم اجرایی جشنواره:

آخرین مهلت ارسال ‌مندان جهت شرکت در جشنواره رسانه‌ای شهدای غواص می‌توانند با مراجعه به سایت http://mabareshgh-kish.ir بخش جشنواره ها آثار خود را طبق قالب‌های ذیل ارسال کنند.

 

مطبوعات و نشریات فرمت .pdf و یا .jpeg

خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ارسال لینک اثر

فیلم فرمت flv – mp4 - mpeg

توضیح: تمامی آثار باید در یکی از رسانه‌های رسمی کشور منتشر شده باشد و در غیر اینصورت به تایید یکی از رسانه‌های کشور رسیده باشد.

 

 

نکات قابل توجه:

1- در صورت برگزیده شدن هریک از آثار، از صاحب اثر برای شرکت در مراسم اختتامیه  دعوت به عمل خواهد آمد.

2- دبیرخانه‌ جشنواره مجاز است آثار خبرنگارانی را که به بخش رقابتی راه می‌یابد و یا در جشنواره حائز رتبه و یا منتخب می‌شوند در قالب کتاب یادواره شهدای غواص منتشر کند.

 

 

جوایز  جشنواره :

الف) مصاحبه

اثر برگزیده: تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش 50 میلیون ریال

اثر تقدیری: لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش 30 میلیون ریال

 

ب ) خبر

اثر برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش 50 میلیون ریال

اثر تقدیری: لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش 30 میلیون ریال

 

ج) گزارش و یادداشت

اثر برگزیده: تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش 50 میلیون ریال

اثر تقدیری: لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش 30 میلیون ریال

 

د) گزارش ویدئویی  

اثر برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش 50 میلیون ریال

اثر تقدیری: لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش 30 میلیون ریال

 

علاقمندان به حضور در این جشنواره می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره همراه ۰۹۳۴۷۶۹۷۷۷۲ و ۰۹۳۴۹۶۷۷۷۷۳ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار